Vedeli ste že...

Prvý bicykel zostrojil okolo roku 1816 nemecký vynálezca Karl von Drais a išlo v podstate o „veľké odrážadlo“. V roku 1839 predstavil Škót Kirkpatrick Macmillan prvý bicykel s pedálmi, tento človek tiež ako prvý dostal pokutu, pretože na bicykli zrazil malé dievča.
Bicykel pomohol aj ženám na ich ceste za emancipáciou. Sloboda, akú ponúkal, bola dovtedy nevídaná a ženy tak dostali možnosť cestovať a zveľaďovať svoj obzor. Feministky a sufražetky ho dokonca opisovali ako nástroj slobody.
V Londýne, Kolíne nad Rýnom, Amsterdame a Bruseli vodiči trávia viac než 50 hodín za rok v dopravných zápchach. V Paríži je to až 70 hodín. V roku 2010 dopravná zápcha na diaľnici v Pekingu trvala viac ako desať dní. Niektoré zdroje dokonca uvádzajú 12 dní. Preťaženie diaľnice spôsobili kamióny prevážajúce uhlie a dopravná zápcha siahala do vzdialenosti 97 km.
Doprava je zodpovedná za približne 25 % emisií skleníkových plynov v EÚ, z toho cestnej doprave patrí až 71 %.
Verejná doprava ušetrí v USA viac než 3,2 miliárd litrov benzínu ročne. Keby sa táto energia použila na chladenie alebo vykurovanie, stačila by na rok pre 25 % amerických domácností.
Jeden autobus môže odviezť rovnaký počet ľudí ako 30 áut. Na ceste však zaberá len priestor pre tri autá.
Prvú cestu okolo sveta na bicykli absolvoval už v roku 1935 cyklista Fred A. Birchmore. Prešiel vtedy viac než 64 000 km, z čoho šliapal do pedálov 40 000 km. Zvyšok cestoval na lodi. Počas výletu navštívil 43 krajín a zničil sedem sád bicyklových pneumatík.
Na výrobu jedného priemerne veľkého auta je potrebné také isté množstvo energie a prostriedkov ako na produkciu 100 bicyklov.
Podľa výskumu Britskej nadácie pre srdce môžete v porovnaní s ľuďmi, ktorí necvičia, znížiť riziko srdcovo-cievnych ochorení až o 50 %, ak bicyklujete minimálne 30 km týždenne
Bicyklovanie je najefektívnejší spôsob prepravy vlastnou silou. Na to, aby človek šiel rýchlosťou asi 20 kilometrov za hodinu mu stačí vynaložiť energiu rovnú tej, ktorú by vynaložil pri chôdzi.

Za hlavné mesto cyklistiky sa považuje Amsterdam, ktorý je dlhodobo známy tým, že bicyklovanie tam patrí medzi najrozšírenejšie aktivity. V meste samotnom sa nachádza viac než 900 tisíc bicyklov, čo je zhruba štyrikrát viac ako áut. Vedie tiež v počte krádeží - vyše 100 tisíc.
V chudobných krajinách je bicykel jedným z hlavných dopravných prostriedkov a je dokázané, že chudobná rodina vlastniaca bicykel má v priemere o 35 % vyšší príjem ako tá, ktorá ho nevlastní.